niedziela, 19 czerwca 2011

Taniec z aniołem - Ake Edwardsoan

Kryminał skandynawski już chyba na stałe zagościł na moich półkach. „Taniec z aniołem” jest pierwszym tomem sagi przygód szwedzkiego komisarza, Erica Wintera. W Londynie dochodzi do wyjątkowo brutalnego morderstwa młodego Szweda. Zaledwie kilka dni później, w podobnych okolicznościach, lecz tym razem w Szwecji również ginie młody mężczyzna. Komisarz Winter, musi rozpocząć współpracę w londyńskim wydziałem kryminalnym, żeby ja najszybciej http://www.blogger.com/img/blank.gifuhttp://www.blogger.com/img/blank.gifjąć mordercę, jednak nim tego dokona, krew przelana zostanie jeszcze raz…

Więcej na temat treści nie mogę powiedzieć, gdyż pozbyłabym przyszłych czytających przyjemności śledzenia zaskakujących wątków, jakimi raczy nas Edwardsoan. Moim zdaniem jest to klasyczny, dobrze napisany kryminał, jednak trochę przypominający mi kryminały niemieckiego pisarza Jana Seghersa („Panna młoda w śniegu” oraz „Zbyt piękna dziewczyna”) i muszę przyznać, że jednak do Seghersa zapałałam większym uczuciem. Niezależnie jednak od tego, na pewno sięgnę po kolejne książki Ewdardsona.



Ocena: 4/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz