niedziela, 19 czerwca 2011

Kaznodzieja - Camilla Lackberg

Kaznodzieje jest drugą częścią słynnej kryminalnej sagi, szwedzkiej pisarki Camilli Lackberg. Tym razem, w spokojnym miasteczku Fjällbacka odkryte zostają zwłoki pewnej młodej dziewczyny. Prowadzenie śledztwa powierzone zostaje Patrikowi, jedynemhttp://www.blogger.com/img/blank.gifu myślącemu policjantowi w okolicy. W trakcie przenoszenia zwłok, okazuje się, że pod dziewczyną pochowane zostały zwłoki dwóch innych dziewczyn zamordowanych jednak wiele, wiele lat wcześniej. Tym razem, Patrik nie będzie mógł liczyć na pomoc Ericy, gdyż ta męczyć się będzie z ciążą oraz starać się będzie poprawić stosunki z siostrą maltretowaną przez męża.

Kaznodzieja, podobnie jak pierwsza część „Księżniczka z lodu” pełna jest zagadek, zwrotów akcji i opisów pięknych trenów szwedzkich. Jednak po przeczytaniu tej książki miałam ogromny przesyt nie tylko samej Lackberg, ale także szwedzkich kryminałów. Jak dla mnie była aż za nadto podobna do pierwszej części. Jeżeli zastosuje się odpowiednie odstępy w czytaniu pomiędzy kolejnymi częściami, książka ta godna jest polecenia.



Ocena: -4/6

2 komentarze:

  1. Mam podobne odczucia. Po lekturze czułam straszny przesyt wszechobecnymi, skandynawskimi kryminałami. Oczywiście w niedługim czasie się złamałam i sięgnęłam po "Niemieckiego bękarta". Ale w tym wypadku książka bardzo miło mnie rozczarowała. Obie recenzje na moim blogu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisałaś, że książka "pełna jest zagadek, zwrotów akcji i opisów pięknych trenów szwedzkich" i to bardzo do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń