niedziela, 20 marca 2011

Aimée i Jaguar. Historia pewnej miłości, Berlin 1943 - Erica Fischer

Druga Wojna Światowa, Niemka, Żydówka, przyjaźń, miłość, wyrzeczenia, ryzyko. Tak mniej więcej można streścić fabułę tej książki. Książka ma trzy rodzaje narracji, co z pewnością jest wartością dodatnią. Nigdy nie byłam fanem literatury na temat międzywojnia, ale ta książkę zdecydowanie przypadła mi do gustu. Z miłą chęcią śledziłam losy głównych bohaterek oraz ich znajomy. Książka ta oparta jest na prawdziwych wydarzenia, co skutkuje dodatkowym bodźcem podczas czytania. Niezwykle zaskoczyło mnie na przykład podejście głównej bohaterki do swoich dzieci. Byłabym wręcz w stanie nazwać ją wyrodną matką i zapatrzoną w siebie egocentryczką, dla której miłość – w tym wypadku do drugiej kobiety – była o wiele ważniejsza niż czwórka dzieci. Czytając tą historię, było mi niezwykle żal tych dzieciaków. Jeżeli natomiast chodzi o relacje pomiędzy bohaterkami i ich miłość… czytając listy i pamiętnik widać było, jak niezwykle mocne było uczucie łączące Aimee i Jaguara. Było to coś niesamowitego. Chyba rzadko czyta się o takich mocnych relacjach i wcale nie mam tu na myśli miłości lesbijskiej, ale ogóle „uczucia”.

Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że książka ta jest dobra i warta przeczytania. Przede mną jest jeszcze film nakręcony na podstawie tej książki. Zawsze ciekawi mnie adaptacja książek. Tego jak druga osoba postrzega te same słowa, co ja przeczytałam…



Ocena: +4/6

4 komentarze:

  1. Mam wielką ochotę na tę książkę :) Muszę się w nią zaopatrzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ją w planach już od dłuższego czasu, ale zawsze jak mam wybierać książki ta schodzi na dalszy plan. Może czas ją przenieść na ten pierwszy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny, ja sama jakoś średnio chętnie do niej podchodziłam, ale warto :) na pewno jest inna niż typowe książki mówiące o II Wojnie Światowej. Zresztą tematem przewodnim jest miłość dwóch kobiet... na pewno warto ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Not just that, you can indulgе іn furtheг
    functiоns although wеaгing this.


    Нerе iѕ my web blog: Flex belt reviews

    OdpowiedzUsuń